Z pisaniem ogłoszeń mamy do czynienia już w podstawówce – wtedy każdego z nas uczono, jak trzymać się określonego schematu w tej formie wypowiedzi i kiedy go używać. Okazuje się jednak, że w życiu dorosłym, ogłoszenia służą najczęściej, by po prostu coś sprzedać. Jeśli chcesz, by twoje ogłoszenia były bardziej skuteczne, stosuj się do poniższych wskazówek!
Jak napisać ogłoszenie – podstawowe zasady
1. W tytule wskaż przedmiot ogłoszenia
Ludzie omijają ogłoszenia, które jeszcze przed kliknięciem w ofertę jasno nie wskazują, czego ono dotyczy. Bądź więc szczery i lakoniczny – w tytule ogłoszenia podkreśl, czego ono dotyczy.
2. Opisz faktyczny stan przedmiotu
Nie staraj się tuszować niedoskonałości – te prędzej czy później wyjdą na jaw. Wskaż zalety, ale i wady produktu, który sprzedajesz.
3. Bądź zwięzły
Warto wskazać atuty produktu i szczegółowo go opisać, jednak staraj się zrobić to zwięźle. Im mniej tekstu, tym lepiej – ważne, by wszystkie, cenne informacje dotarły do zainteresowanej osoby.
4. Podaj dane kontaktowe
Adres e-mail czy numer telefonu muszą znaleźć się w ogłoszeniu, jeśli chcesz, by potencjalny klient szybko mógł się z tobą skontaktować.
Jakich błędów nie popełniać?
- Nie ukrywaj wad produktu. Wszelkie fotomontaże są niedopuszczalne, a zadziałają jedynie na twoją niekorzyść. O wszystkich niedociągnięciach warto wspomnieć.
- Nie używaj zdjęć producenta, jeśli nie masz do nich praw.
- Nie pomijaj parametrów takich jak wielkość, waga, koszty wysyłki.
Dodaj komentarz