Jak napisać reklamację? Praktyczne wskazówki

Reklamacja jest prawem każdego konsumenta – w razie niezadowolenia z produktu, który okazał się wadliwy lub niezgodny z umową możesz domagać się zwrotu pieniędzy. W zdecydowanej większości przypadków wiąże się to z koniecznością wystosowania odpowiedniego pisma. Jak napisać reklamację, aby na pewno została przyjęta? Sprawdź nasze wskazówki.

Czytaj dalej

Jak napisać maila do wykładowcy?

Musisz skontaktować się ze swoim wykładowcą, lecz nie wiesz, czy wypada zrobić to mailowo? Oczywiście, że tak! Grunt to dobrać odpowiednie słowa – komunikacja z wykładowcami przypomina korespondencję zawodową, dlatego powinieneś zachować maksimum klasy i profesjonalizmu – nawet, jeśli twój profesor okazuje się otwartym człowiekiem. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w mailu do wykładowcy.

Czytaj dalej

Jak napisać ogłoszenie, by szybko sprzedać produkt?

Z pisaniem ogłoszeń mamy do czynienia już w podstawówce – wtedy każdego z nas uczono, jak trzymać się określonego schematu w tej formie wypowiedzi i kiedy go używać. Okazuje się jednak, że w życiu dorosłym, ogłoszenia służą najczęściej, by po prostu coś sprzedać. Jeśli chcesz, by twoje ogłoszenia były bardziej skuteczne, stosuj się do poniższych

Czytaj dalej

Jak napisać CV bez doświadczenia zawodowego?

Skończyłeś studia – czas na szukanie pierwszej pracy. Najpierw należy zacząć od napisania CV – twojej pierwszej wizytówki na etapie rekrutacji. Wkrótce jednak pojawi się pytanie: co wpisać w rubryce doświadczenie zawodowe” skoro… nie masz doświadczenia?

Czytaj dalej

Jak napisać zaproszenie?

Wbrew pozorom, w dobie telefonów i internetu listowne zaproszenia nie przechodzą do lamusa. Zwłaszcza oficjalne uroczystości wymagają, abyśmy wystosowali papierową wersję zaproszenia. Wielu osobom kłopotu przysparza to, jak napisać zaproszenie elegancko i poprawnie. Mamy dla nich kilka cennych wskazówek.

Czytaj dalej

Jak napisać maila? Zasady dobrej e-korespondencji

Mogłoby się wydawać, że pisanie maili nie należy do rzeczy trudnych. Robi to niemal każdy z nas – w czym więc rzecz? Okazuje się, że wciąż wiele osób nie wie, jak napisać maila w sposób oficjalny. Wiadomość kierowana do znajomego powinna znaczenie różnić się od tej, którą wysyłamy np. do pracodawcy, czy profesora. Warto zadbać

Czytaj dalej

Jak napisać list motywacyjny?

Można odnieść wrażenie, że list motywacyjny jest coraz rzadziej stosowaną formą autoprezentacji podczas starań o pracę. Wiele osób traktuje go jak przeżytek – niesłusznie. Dobrze napisany list motywacyjny może pomóc ci zyskać wiele w oczach potencjalnego pracodawcy. Jak napisać list motywacyjny, który da ci pracę? Podpowiadamy!

Czytaj dalej

Jak napisać CV oryginalnie i ciekawie?

Zastanawiasz się, dlaczego znów nie zaproszono cię na rozmowę kwalifikacyjną? Najpewniej zamiast ciebie trafił na nią ktoś, kto mógł poszczycić się interesującym CV. Mamy dla ciebie parę porad, jak napisać CV,  które pomoże ci zdobyć pracę.

Czytaj dalej

Pisanie prac zaliczeniowych. Jak robić to najlepiej?

Jak pisać prace zaliczeniowe, aby zawsze wypadać jak najlepiej? Oczywiście, najważniejszy jest dobry temat, w którym wykorzystamy wartościowe materiały naukowe. To jednak nie wszystko – istnieje także kilka zasad, które warto stosować, aby twoja praca była odebrana maksymalnie pozytywnie. Sprawdź kilka naszych porad.

Czytaj dalej